Швидкі правила в снукер - найбільш складна гра лузного більярду, гра проходить за специфічними правилами. Метою гри є набір більшої кількості очок, ніж у суперника, при чому кулі повинні лягати в лузи в певній послідовності.
Розташування снукерного столу
Розташування куль - (натисніть на картинку для її збільшення) Гра в снукер ведеться на прямокутному столі, який має розміри: в довжину - 3 метри 57 сантиметрів, завширшки - 1 метр 78 сантиметрів, заввишки 88 сантиметрів, висота борта становить 4 сантиметри. На столі розташовано 6 луз - 4 по кутах столу і 2 на середині довгих бортів. Розміри луз строго регламентовані. На поверхню столу натягнуто сукно, найчастіше зеленого кольору. Ближня частина ігрового столу, від якої гравці починають фрейм розділена на 2 частини, на відстані 29 дюймів від ближнього короткого борту розташована пряма лінія, прокладена перпендикулярно двом лініям довгих бортів і паралельно лінії короткого борту. На цій лінії, званої болкерная лінія розташований сектор D. Він вдає із себе півколо, накреслений ближче до короткого борту і центром знаходиться посередині болкерной лінії з радіусом в 11 дюймів. Розстановка куль Кулі на снукерних столі розставляються так, як це показано на малюнку. Перш за все необхідно встановити піраміду, що складається з 15 червоних куль. При установці піраміди необхідно орієнтуватися на рожевий куля. Піраміда підганяється до рожевого кулі, верхній шар з піраміди повинен бути на мінімально можливій відстані від рожевого кулі, при цьому він не повинен його торкатися. Далі всі інші кулі встановлюють на свої позначки. Жовтий куля встановлюється на відмітку в правому куті сектора D, зелений куля встановлюється в лівому кутку сектора D, коричневу кулю встановлюється на позначці посередині, між жовтим і зеленим кулями. Синя куля встановлюється в центрі столу, рожевий куля очолює піраміду червоних куль, а чорна куля встановлюється на позначці за пірамідою з червоних куль ближче до дальнього короткому борту. Після цього можна починати гру. Биток для початкового удару встановлюється в будь-якій точці сектора D. Гра в снукер ведеться києм, довжина якого не повинна бути коротше 914 міліметрів. Крім кия гравець має право використовувати всілякі допоміжні інстремент, такі як: рест, що дозволяє зіграти кулю, який знаходиться у важкій позиції, подовжувачі кия і ресту та інше допоміжне обладнання. Перед грою на ігровому столі перед гравцями представлені 22 кулі: 15 червоних, 6 кольорових і 1 біла куля - биток.
Ціна снукерних куль

Ціна снукерних куль: червоний-1 очко, жёлтий- 2 очка, зелёний- 3 очка, корічневий- 4 очка, синій-5 очок, розовий- 6 очок, чёрний- 7 очок. Кулі на столі повинні бути розташовані в певній позиції, як це показано на картинці. Діаметр снукерних куль становить 52,5 мм. Гра ведеться битком - білою кулею, тобто кий гравця може сопрікосающіхся тільки з однією білою кулею. Перед початком ігрового фрейма суперники повинні визначитися, хто з них буде розбивати піраміду, для цього найчастіше використовують монетку. Гра починається з розбиття піраміди червоних куль битком. Гравці повинні в певній послідовності класти кулі в лузи, першу кулю, який повинен забити гравець - це червоний, після нього гравець забиває на вибір будь-який з 6 кольорових куль, далі він повторює цю послідовність, до того моменту, поки червоні кулі знаходяться на ігровому столі . Після забиття кольорового кулі, при наявності червоних куль на столі, кольорова куля виставляється на свою позначку, якщо відмітка кольорового кулі перекрита іншим кулею, то кольорова куля повертається на вільну позначку найбільшого за вартістю кулі, якщо вона порожня, якщо все позначки зайняті кольоровими кулями, а відмітка забитого кольорового кулі перекрита, куля виставляється, як можна ближче до своєї позначці, але не торкаючись до перекривати йому кулі ближче до короткого борту снукерного столу. Після того як всі червоні кулі були забиті гравець починає забивати кольорові кулі, починаючи з найнижчого гідно жовтого кулі - 2 очка і закінчуючи чорною кулею - 7 очок. Тобто в завершальній стадії гри гравець повинен по черзі забити - жовтий, зелений, коричневий, синій, рожевий і чорний кулі. Виграє фрейм той гравець, який набрав найбільшу кількість очок.
Протягом матчу
Матч в снукер складається з декількох фреймів. Перед матчем, вказується кількість фреймів, які будуть проходити в матчі. Грати за одним столом можуть, як мінімум 2 гравця. Існують командні турніри, в яких за 1 команду можуть виступати від 2 до 4 гравців, в такому випадку гравці роблять удари по черзі з однієї і іншої команди. Після скоєння початкового удару гравці намагаються набрати якомога більше очок, щоб виграти фрейм. При цьому забиті після червоної кулі кольорові кулі, до останнього червоного на столі, повинні назад виставлятися на стіл. Якщо гравець припускається помилки, він отримує фол, окуляри за фол плюсуються на рахунок суперника і черга удару переходить до суперника, при чому суперник може відмовитися від удару і дозволити гравцеві зробити удар, таким чином суперник може передати право удару гравцеві, яке здійснило фол.
Ситуації на столі
Респот блек Респот блек - це визначення переможця фрейма в чорному кулі. У тому випадку, коли всі кулі на столі зіграні і суперники мають однакову кількість очок, фрейм розігрується за допомогою чорного кулі, який виставляється на свою позначку, а біла куля - биток гравець може розташувати для удару в будь-якій частині сектора D. Як і на початку фрейма суперники розігрують, кому з них здійснити перший удар. Виграє фрейм той, хто заб'ёт чорна куля або випадково заб'є біла куля, в такому випадку, коли биток випадково падає в лузу супернику нараховується 7 очок штрафу і забив біла куля гравець, автоматично програє фрейм.
Патова ситуація патова ситуація на ігровому столі виникає тоді, коли гравці по черзі наносять удари по червоних кулях, без зміни позицій куль на столі. Така ситуація не сприяє продовженню фрейма і за обопільною згодою гравців, результати фрейма анулюються і фрейм починається заново. Найчастіше така ситуація виникає на початку фрейму, коли у гравців або зовсім немає очок чи є деяка кількість очок. Биток потрапляє до піраміді червоних куль і гравці здійснюючи удари, то підступає, то відкочують биток від піраміди. У разі не угоди гравців з думкою рефері про те, що фрейм потрібно почати заново, з огляду на тривалу ситуації на ігровому столі, рефері має право завершити фрейм, попередньо повідомивши про це гравців, але найчастіше гравці погоджуються після декількох ударів і пропозиції судді поєдинку. Також патова ситуація може і в середині фрейму, коли у одного з суперників є якийсь перевага над противником, тому гравцеві, у якого є перевага за очками необхідно змінити ситуацію на столі, щоб уникнути рішення про перегравання фрейму з боку судді. Максимальний брейк Найбільша кількість очок, яку можна набрати за одну серію - 147, за умови того, що гравець буде після забитого червоної кулі грати тільки чорний, вийде 15 червоних куль по 1 очку - 15 очок і 15 чорних по 7 очок - 105 очок і 6 кольорових куль по старшинству - 27 очок. Можна зробити серію в 155 очок, яка є великою рідкістю. Для це одному із суперників на початку фрейму потрібно зробити помилку, суддя призначає вільний куля, таким чином гравець може забити будь-яку кулю на столі, ціна якого буде 1 очко, після цього зіграти чорна куля і зробити максимальну серію в 147 очок. Таким чином вийде серія в 155 очком - максимальна серія, яку можна набрати на снукерних столі за допомогою віртуального червоної кулі. Таку серію в кінці 2000-х років зумів продемонструвати Джеймі Коуп.
Точін болл (touching ball) - ігрова ситуація на столі, коли биток сопрікосается з іншою кулею впритул. Для того щоб переконатися в цьому суддя закриває пензлем руки доступ світла до точки дотику куль, для того щоб визначити чи є контакт між кулями, якщо такий є суддя оголошує Точін болл. Якщо Точін болл призначений з кулею, який буде гратися такими гравець має право не торкаючись кулі відігратися і відвести биток від кулі. Якщо Точін болл призначений на чергову кулю, але вирішив зіграти інша куля, така ситуація можлива тільки з червоними кулями, то він замовляє інша куля, а суддя пильно стежить за тим, щоб куля, який знаходився в зіткненні з битком не поворухнув, в такому випадку штраф гравцеві не нараховується. Якщо ж куля від якого йшов биток поворухнувся суддя призначає пропіх і штраф в 4 очки, якщо удар наносився по червоному кулі. Якщо гравець не впевнений, стикається чи куля з битком, він може попросити суддю перевірити цю ситуацію.
Тактичний хід - снукер Ігровий хід снукер, від якого гра і отримала назву має на увазі під собою постановку битка в такій позиції, що шлях його до потрібного для удару кулі повністю або частково перекритий одним шаром або групою куль. В інших видах більярду цей тактичний хід відомий під назвою маска. Якщо ж потрібний куля перекритий не повністю, а частково і край потрібного кулі для продовження підходу видно, то в такому випадку снукер не призначається. Для того щоб вийти з снукера гравці застосовують удар від бортів, тобто наносять удар по битку в бік борту, биток відскакуючи від бортів, минаючи від одного до декількох, приходить до потрібного кулі, який був до цього перекритий. У тому випадку якщо прицільну кулю і биток знаходяться на 1 лінії, по прицільну кулю перекритий іншими кулями, гравці застосовують обвідний удар, завдаючи києм удар по битку під великим кутом, в результаті чого биток йде по дузі і потрапляє в прицільну кулю. Удар фіксується виконаним правильно, якщо жоден із інших куль по шляху битка до прицільної кулі не зачеплено. Якщо гравець не зумів вийти з снукера, на рахунок його супротивника нараховуються штрафні очки Штрафи в снукер
Мінімальний штраф в снукер - 4 очка, максимальний штраф - 7 очок. Якщо фол зроблений на червоних кулях, на болкерних кольорових (жовтий, зелений, коричневий) або в разі іншого порушення противнику гравця вчинила фол нараховується 4 очки. Штрафи на дорогих кольорових кулях (синій, рожевий, чорний) нараховуються згідно номіналу кулі.
Немає коментарів:
Дописати коментар